Monday, October 13, 2008

Pärluggla vid blå bänken

Rutinmässigt kollar man mailen och vad ser man om inte en rapport om en Pärluggla runt hörnet från kontoret! Plötsligen upptäcker man att trots fullspäckat program så nog finns det plats i agendan för ett mikrodrag på uggla.

Väl framme fanns ugglan där, liksom ett relativt välbekant gäng. Jag lyckades ta nedanstående bild med mobilen genom någons (Magnus?) tub. Kvalitet och komposition är kanske inte den bästa, men den duger för dokumentation i varje fall.



Magnus skriver på Betonglistan
---
Ja, jäklar vad kul att det verkligen var en pärluggla. Med pågående invasion i minne sa jag till min kamrat Dan på bänken (där vi lunchrastade och satt och hoppades på nån sträckande kungsörn) att "fan, tänk om det faktiskt är en pärluggla som blir mobbad av trastar och mesar i eken där nere". Och visst, där satt rackaren och ingen ekorre eller sparvhök som man befarat. Ett par kortare flygturer gjorde den sen och jag blev allt lite orolig för att den skulle tappas bort redan innan första skådarpatrullen var på plats. Får väl hoppas att den sitter kvar i närområdet till skymningen åtminstone. Som tur är har Dan alltid nära till en skaplig kamerautrustning och finfina bilder lär ramla in i galleri Svalan till kvällen.
---

Här är en stämningsbild från platsen. Om någon till äventyrs känner att det är obehagligt att bli publicerad på webben, kontakta mig eller maila på betonglistan så tar jag omedelbart bort den.


För den som känner sig hågad att dra bifogar jag också en karta.


Eder/Anders

No comments: